Вітаю Вас, Гість! Реєстрація RSS

ПЕРШИЙ ІНФОРМАЦІЙНИЙ ПОРТАЛ КНЕУ

Неділя, 22.12.2024
[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Всеукраїнський Студентський Референдум 24 жовтня в КНЕУ
PavelДата: Субота, 22.10.2011, 13:46 | Повідомлення # 1
Генералісимус
Група: Администраторы
Повідомлень: 27
Репутація: 2
Статус: Offline
Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України розроблено нову редакцію проекту Закону України "Про вищу освіту".
Ведеться багато дискусій: "Що ж передбачає нова редакція проекту закону?" Порівнявчи діючий закон та редакцію ЗУ "Про вищу освіту", подаємо всі зміни щодо студентства, які запропоновані у законопроекті.
1. У законопроекті ліквідовано освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліста. Залишилися лише освітньо-кваліфікаційні рівні молодшого спеціаліста, бакалавра та магістра. (ст. 6 законопроекту) Це є однією з вимог Болонської декларації, яку Україна підписала у 2006 році й досі не змогла реалізувати. Завдяки цій зміні ми зможемо подолати ще один крок на шляху до інтеграції у Європейський простір вищої освіти, який зараз активно формується.
2. До повноважень спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у галузі освіти і науки віднесено сприяння діяльності студентського самоврядування у вищих навчальних закладах, чого немає у чинному Законі України (ст.17 законопроекту).
3. Органи громадського самоврядування у вищому навчальному закладі позбавлені права затверджувати Положення про студентське самоврядування. Згідно із законопроектом Положення про студентське самоврядування, прийняте вищим органом студентського самоврядування не вимагає ніяких додаткових затверджень. (ст. 36 законопроекту)
4.Збережено норму щодо фінансування органів студентського самоврядування: «Фінансовою основою студентського самоврядування є кошти, визначені Вченою радою вищого навчального закладу в розмірі не менше 0,5 відсотка коштів спеціального фонду відповідного вищого навчального закладу. Кошти органів студентського самоврядування спрямовуються на виконання їх завдань і повноважень. Не менш як 30 відсотків коштів мають витрачатися на підтримку наукової діяльності осіб, які навчаються у вищому навчальному закладі». (ч. 7, ст. 37 законопроекту)
5. У законопроекті конкретизовано умови прийому до вищих навчальних закладів. Так, зазначено, що прийом здійснюється «на конкурсній основі за результатами зовнішнього незалежного оцінювання знань та умінь вступників та їхніх здібностей у випадках, передбачених Умовами прийому на навчання до вищих навчальних закладів України, з урахуванням середнього бала державного документа про повну загальну середню освіту та бала вищого навчального закладу». (ст. 40 законопроекту)
Щодо балу навчального закладу, то це передбачає лише вступні випробування на спеціальностях мистецького та фізичного спрямування.
У чинному Законі встановлено, що «прийом осіб здійснюється на конкурсній основі відповідно до їх здібностей», інші умови прийому на конкретизовані.
6. У законопроекті визначаються основні умови та порядок проведення зовнішнього незалежного оцінювання. Встановлено, що проходження зовнішнього незалежного оцінювання є необхідною умовою для допуску особи до здобуття вищої освіти. (ст. 41 законопроекту)
Чинним Законом проведення зовнішнього незалежного оцінювання взагалі не передбачено.
7. До підстав для відрахування з вищого навчального закладу в порівнянні з чинним Законом додані такі, як: «завершення навчання за відповідною освітньо-професійною (освітньо-науковою) програмою»; «переведення до іншого навчального закладу»; «стан здоров’я, на підставі висновку лікарсько-консультативної комісії», «порушення правил внутрішнього розпорядку вищого навчального закладу». (ч. 1, ст. 42 законопроекту)
 
PavelДата: Субота, 22.10.2011, 13:46 | Повідомлення # 2
Генералісимус
Група: Администраторы
Повідомлень: 27
Репутація: 2
Статус: Offline
8. Згідно законопроекту підприємства, установи, організації незалежно від форми власності зобов'язані безоплатно надавати особам, які навчаються у вищих навчальних закладах, місця для проходження практики і допомогу в її організації та проведенні. (ч. 2, ст. 46 законопроекту)
9. У законопроекті доповнено права осіб, що навчаються, зокрема, правом на «безоплатне проходження практики на підприємствах, в установах, організаціях та оплату праці при виконанні виробничих функцій згідно з законодавством». (ч. 1, ст. 56 законопроекту)
10. У законопроекті зазначено розмір мінімальної стипендії: «розмір мінімальної академічної, соціальної стипендії не може бути менше розміру прожиткового мінімуму з розрахунку на одну особу на місяць». (ч 2, ст. 56 законопроекту)
У чинному Законі не встановлено розміру мінімальної стипендії.
11. У законопроекті обов'язки студентів доповнені обов'язком виконувати вимоги з охорони праці, техніки безпеки, виробничої санітарії, протипожежної безпеки, передбачені відповідними правилами та інструкціями. (ст. 57 законопроекту)
12. Згідно законопроекту «розмір плати для отримання відповідного освітньо-кваліфікаційного, освітньо-наукового рівня, підвищення кваліфікації встановлюється вищими навчальними закладами у грошовій одиниці України - гривні з урахуванням визначеного у встановленому законодавством порядку офіційного індексу інфляції за попередній календарний рік, не може змінюватись протягом строку дії укладеного договору та підлягає оприлюдненню у друкованих засобах масової інформації, інформаційних джерелах вищих навчальних закладів». (ст. 67 законопроекту)
У чинному Законі немає норм щодо розміру оплати за навчання.
 
PravdaДата: Неділя, 23.10.2011, 10:32 | Повідомлення # 3
Рядовий
Група: Пользователи
Повідомлень: 2
Репутація: 1
Статус: Offline
19 жовтня 2011 року на Майдані Незалежності в Києві відбувся “Студентський круглий стіл”. Студенти і викладачі, вже не вперше з ризиком втратити студентський квиток і роботу, протестують проти законопроекту “Про вищу освіту”. Він суттєво звузить права і вишів, і студентів. Натомість, дасть більше шансів Міністерству і ректорам ВНЗ заробити на абітурієнтах і студентах.

Взимку і навесні, після студентських протестів, його двічі відмовлялися реєструвати у Верховній Раді. Спікер парламенту Володимир Литвин доручив міністру освіти Дмитру Табачнику заручитися підтримкою освітян.

Для цього Міносвіти вирішило влаштувати масовий студентський референдум.
24 жовтня він пройде у всіх великих університетах країни.

Що буде в референдумі
http://vidsich.org.ua/archives/942


Бланк із 7 питаннями, на які студенти можуть відповісти “так” або “ні”.

Кожне з питань побудоване так, що студент, якщо йому хочеться кращої освіти, має відповісти ствердно. “Чи хочете Ви, щоб плата за навчання на контракті не зростала?”, “Чи хочете Ви більшу стипендію?”, “Чи хочете Ви більшої автономії для свого університету?” Останнім йде запитання “Чи хочете Ви, щоб законопроект прийняли якнайскоріше?” За логікою, студент і на останнє запитання відповість “Так”, бо все вищесказане нібито стосується документу.

Якщо студенти схвалять всі питання референдуму, то документ отримає шанс стати законом вже до кінця осені. Якщо його проголосують, то студенти-контрактники почнуть платити більше, а шанси абітурієнтів на вступ зменшаться.
В чому проблема

Сергій Бойко, викладач Київського професійно-педагогічного коледжу імені Макаренка, студент Університету Шевченка Артур Переверзєв, десятки інших людей з вишів не злякалися. Вдень, ризикуючи роботою і студентським квитком, вони вийшли на Майдан із закликом бойкотувати референдум Дмитра Табачника. А активісти ряду громадських організацій – “Відсіч”, “Фундація Регіональних Ініціатив”, “Пряма Дія”, “Центр освітнього моніторингу” і Громадянської служби “Свідомо” – проаналізували питання референдуму і сам законопроект.

Свої претензії активісти висловили на імпровізованому круглому столі на Майдані Незалежності.

Проблема перша – питання референдуму не стосуються законопроекту напряму. Тобто, коли студент відповість, що хоче, щоб плата за контрактне навчання була незмінною, то законопроект насправді не гарантує це. З нього прибрали норму про незмінність платні за контракт і додали нову – плата не може змінюватися протягом дії договору. А договори з новими, вищими цінами університети зможуть підписувати зі своїми студентами щосеместрово або перед кожним новим курсом.

Те саме стосується стипендій, автономії університетів – у документі не прописані норми про зростання і розширення.

Проблема друга – у самому законопроекті. На студентський референдум не винесені насправді важливі питання, але які є в законі. Головне з них стосується вступу до вишів. В документі сказано – вступати абітурієнти будуть не тільки за тестуванням в школі і середнім балом атестату, як зараз, а й за балом університету. Це означає, що вступники будуть обов’язково складати іспити, щоб отримати студентський квиток. А це поверне хабарництво у Приймальні комісії.

Що можна зробити

Не приймати участі у референдумі взагалі. Тоді законопроект не отримає підтримки у студентів знову і шанси бути проголосованим у нього різко впадуть.

Також можна збирати схожі на київський круглі столи, де студенти великих університетів будуть критикувати норми закону. Так можна бути почутим у своїх університетах. А ті, за прикладом Горлівського педагогічного університету, можуть відмовитися від проведення референдуму взагалі.

Також можна поширювати інформацію про маніпуляції на референдумі через свої соціальні мережі. Можна розсилати і цей текст, або збирати під ним “лайки”.

І головне – не боятися хоча б спробувати відстояти свої права. На круглий стіл на Майдані прийшли викладачі професійного коледжу Макаренка і Києво-Могилянської академії – не боячись втратити роботу у підконтрольних Міносвіти університетах і висловившись проти законопроекту.

З використанням матеріалів статті “Не бійтеся Дмитра Табачника”
 
PavelДата: Неділя, 23.10.2011, 22:42 | Повідомлення # 4
Генералісимус
Група: Администраторы
Повідомлень: 27
Репутація: 2
Статус: Offline
Ось що пишуть про референдум на Українській правді...

Недитячі ігри в "студентський" референдум
Ірина Бекешкіна _ Неділя, 23 жовтня 2011, 10:07
http://www.pravda.com.ua/columns/2011/10/23/6697219/

Уявіть, шановні, що ви берете участь у референдумі, де вам пропонують питання – чи підтримуєте ви, аби вам у півтори рази підвищили зарплату? Або – щоб ціни на продукти харчування не підвищувалися протягом ну, хоча б, кількох років? Або – якщо у вас середня спеціальна освіта, то прирівняти її до вищої?

Що за дурня, здивуєтесь ви, ну хто ж буде проводити такий референдум? Не скажіть. Чи знаєте ви, що 24 жовтня відбудеться загальнонаціональний студентський референдум? Подія намічається не така собі, а грандіозна – 100 000 студентів у 100 вузах!

От які питання пропонують на «референдумі». Читайте й насолоджуйтесь.



Очевидно, що увесь "секрет" цього дивного "референдуму" криється у останньому, підсумковому запитанні референдуму: "Чи підтримуєте Ви якнашвидше ухвалення Законопроекту?" Ну скажіть, хто ж не підтримає законопроект, який обіцяє студентам такі солодкі речі? Звісно – так! Так! Так!

Про цей простенький маніпулятивний прийом можна прочитати у будь-якому посібнику з ведення переговорів і називається він «ефект наведеної згоди», коли співбесіднику пропонуються низку запитань, які передбачають лише позитивну відповідь, а потім він на автоматі погоджується і з тим, що, власне, й було предметом зацікавлення.

Хоч у організаторах "референдуму" й значаться три студентські громадські організації , але мимоволі спливають крилаті слова з Ільфа і Петрова – "тут чувствуется лапа Корейко".

От і листа міністр освіти спрямував керівникам вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації: "З метою вивчення думки студентів та отримання достовірної інформації про їх ставлення до освітніх реформ, просимо сприяти проведенню всеукраїнського студентського опитування. Міністр Дмитро Табачник". Та й організатори референдуму наголошують, що "предмет опитування - нова редакція Закону України "Про вищу освіту", яка розроблена експертною робочою групою Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України".
 
PavelДата: Неділя, 23.10.2011, 22:43 | Повідомлення # 5
Генералісимус
Група: Администраторы
Повідомлень: 27
Репутація: 2
Статус: Offline
Відчуваєте "спритність рук"! Питають про стипендії, а висновки зроблять про "ставлення до освітніх реформ". І скоро ми дізнаємося, що 99% студентів країни (1% скинуть для пристойності) підтримують законопроект міністерства про вищу освіту! А ще – Всеукраїнський з’їзд освітян, що відбудеться 28 жовтня теж підтримає, не сумнівайтеся, обов’язково підтримає!

І як після цього Верховній Раді не ухвалити такий Закон, який одностайно підтримує студентство, який підтримують освітяни?!

Про вади запропонованого Міністерством "Закону про вищу освіту» вже багато писали. Недарма він надовго "завис" у Верховній Раді, до нього вносилося чимало правок, в тому числі й під тиском виступів студентів. Але усе це не виправило головної вади – від нього тхне нафталіном. Запропонований «Закон про вищу освіту» консервує існуючу ситуацію в освіті і не містить ніяких серйозних реформ, так само як, до речі, й недавно оприлюднена Міністерством освіти «Національна стратегія розвитку освіти в Україні на 2012 - 2021 роки".

Найбільш гострі проблеми вищої освіти – невідповідність викладання потребам ринку праці, хабарництво у вишах, купівля оцінок, списування дипломів та курсових і, як наслідок - низька якість освіти – ні в проекті «Закону про вищу освіту», ні у «Стратегії» – навіть не ставляться. А ми вже дійшли до того, що "Міністерство вищої освіти Саудівської Аравії прийняло рішення не визнавати дипломи українських університетів через низьку якість освіти в Україні".

Важко обговорювати те, чого в Законі нема, а з того, що там є – далеко не все виноситься на «референдум». От спитати б студентів – "Чи згодні Ви, щоб знов повернути корупцію при вступі до вищих навчальних закладів"? Як ви думаєте. Якими були б відповіді?

Ця міна тихенько закладена у "Закон про вищу освіту", у вигляді "балу вищого навчального закладу". Розділ VII, «Доступ до вищої освіти», пункт 4: «Прийом на основі повної загальної середньої освіти при вступі на навчання за освітньо-кваліфікаційними рівнями молодшого спеціаліста, бакалавра (магістра медичного і ветеринарного спрямувань) здійснюється за результатами зовнішнього незалежного оцінювання знань та умінь вступників та їхніх здібностей у випадках, передбачених умовами прийому до вищих навчальних закладів України, з урахуванням середнього бала державного документа про повну загальну середню освіту та бала вищого навчального закладу».
 
PavelДата: Неділя, 23.10.2011, 22:43 | Повідомлення # 6
Генералісимус
Група: Администраторы
Повідомлень: 27
Репутація: 2
Статус: Offline
І що цікаво – якщо зовнішнє незалежне оцінювання описано у кількох параграфах – що це таке і як робиться, якщо бал шкільного атестату теж прописаний, то про «бал ВНЗ» - ні гу-гу. Що це? Екзамени, співбесіда, «мотиваційне есе»? Та все, що завгодно – аби знизити питому вагу незалежного тестування, розчинивши цей об’єктивний показник у різних інших чинниках, які дозволять приймати тих, «кого треба» і закрити дорогу талановитій підготовленій молоді, яка не має зв’язків або грошей. І у разі ухвалення цього «Закону» вже наступного року суспільство стикнеться з зовсім іншою ситуацією при вступі дітей до вишів, як кажуть, «віроломно, без оголошення війни». І знов повернуться «ректорські списки», хабарі, протекція – усе те, чого значною мірою вдалося позбутися.

І тут громадська думка міністерство не цікавить. Не треба референдумів – громадська думка вже стабільно сформувалася на користь зовнішнього тестування. Загальнонаціональні опитування, поведені Фондом «Демократичні ініціативи» ім. Ілька Кучеріва у березні та жовтні цього року, засвідчили стабільність громадської думки на користь зовнішнього незалежного тестування: більшість опитаних вважає, що ЗНО ставить усіх у рівні умови, дає змогу обдарованим дітям вступити до будь-якого ВНЗ, стимулює учнів вчитися, стало кроком до справедливості у державі, дає змогу ВНЗ обирати кращих студентів. А от щодо пропозиції, щоб при вступі до ВНЗ до результатів ЗНО та балу атестату додавався вступний іспит ВНЗ, громадська думка налаштована явно негативно. І що важливо – у ставленні до зовнішнього тестування співпадає позиція прихильників різних політичних сил і регіонів, як кажуть «Схід і Захід разом».

Ну ладно, з громадською думкою у нас рахуються лише тоді, коли це вигідно, і ігнорують, коли не вигідно. Але ж міністерство освіти проігнорувало позицію людини, яка зараз стоїть на вершині владної піраміди! У Посланні Президента до Верховної Ради чітко сказано: «Міністерству освіти і науки, молоді та спорту України потрібно надалі вдосконалювати політику щодо проведення зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО) випускників загальноосвітніх навчальних закладів.

Необхідно законодавчо визначити результати стандартизованого тестування єдиним критерієм прийому до навчання у ВНЗ. Потрібно започаткувати роботу із розроблення та реалізації концепції запровадження стандартизованого тестування на всіх освітніх рівнях». То хто і куди «послав» Послання Президента?

Але цілком очевидно, що такі ідеї не знайшли б підтримки на референдумі ані у студентів, ані у викладачів, не кажучи вже про ректорів. І тим більше не прийнятні вони для Міністерства освіти, бо тут буде по гамбургському рахунку - «хто є хто»: які виші справді готують спеціалістів, а у яких після п’яти років навчання дипломовані «соціологи» не можуть зрозуміти простих двомірних таблиць і не вміють написати гайд для фокус-групи.

З маніакальною наполегливістю міністерство хоч миттям, хоч катанням, як завгодно, намагається ліквідувати, може, єдину в Україні успішну реформу, яка дала шанс дітям з простих сімей стати студентами найбільш престижних вузів. Зараз цей шанс у них забирають.

Для цього й влаштовують цей, на перший погляд, потішний маніпулятивний «референдум». А буде не смішно. Зрештою, подібні «референдуми» з нами влаштовують на кожних виборах, заманюючи солодкими цукерками-обіцянками, а потім оговталися – а вже пізно.

То, може, хоч зараз ще не пізно їх зупинити?
 
maksimushkaДата: Субота, 11.02.2017, 14:09 | Повідомлення # 7
Рядовий
Група: Пользователи
Повідомлень: 4
Репутація: 0
Статус: Offline
Как же давно это было...
 
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: