Вітаю Вас, Гість! Реєстрація RSS

ПЕРШИЙ ІНФОРМАЦІЙНИЙ ПОРТАЛ КНЕУ

Субота, 27.04.2024
Головна » 2010 » Жовтень » 19 » "З САР до успіху!" Співбесіда: здивуй роботодавця - отримай хорошу роботу.
18:25
"З САР до успіху!" Співбесіда: здивуй роботодавця - отримай хорошу роботу.

Цією статтею ми розпочинаємо новий проект на сайті "З САР до успіху!". Його мета - Ваше успішне навчання та подальше влаштування кар'єри.


Ваш пошук роботи увінчався першим успіхом - фахівець з підбору персоналу подзвонив і призначив зустріч. Наразі має відбутися найскладніший етап - співбесіда, де потрібно довести, що в реальному житті ви так само хороші, як на папері. Щоб не впасти обличчям в бруд, підготуйтеся на усі 100%. Пропонуємо поради, як це зробити.

Назбирайте інформацію про компанію

Насамперед зберіть інформацію про компанію, в яку вам належить йти. Отримані відомості дозволять продемонструвати зацікавленість у майбутній роботі, засвідчать, що ви уважний і компетентний фахівець. І допоможуть зорієнтуватися, як краще себе піднести. Але майте на увазі, що включати інформацію про компанію у розмову треба ненав'язливо і до місця.

Відомості, які можуть бути корисними:

Яку продукцію або послуги пропонує організація, яким чином і куди їх реалізує?
Скільки років вона присутня на ринку, як розвивається?
Яке місце у своїй сфері посідає?
Який керівний склад організації, чи часто змінюється керівництво?
Скільки осіб в штаті компанії, чи є плинність персоналу?
Чи проводилося скорочення штату за останні три роки? Чому?
Які нові проекти відбуваються в організації?
Державна вона чи приватна? Чи є закордонні підрозділи або зв'язки з ним?
До яких великих, відомих, професійних, громадських об'єднань входить організація?
Чи часто згадується в ЗМІ, як її оцінюють - позитивно або негативно?

Непогано було б довідатися й про те, як йдуть справи в галузі, де працює фірма, що цікавить вас: розвивається вона чи знаходиться в стагнації, які перспективи і проблеми має.

Відомості можна добувати з різних джерел. Шануйте пресу - газети, спеціалізовані журнали. Обов'язково задійте інтернет. Уважно вивчить корпоративний сайт. Знайдіть щорічні звіти (у багатьох компаніях вони наразі перебувають у відкритому доступі), рекламні проспекти і брошури. Зверніть увагу не лише на зміст офіційного сайту, але і на його оформлення, стиль викладу матеріалу, регулярність оновлення інформації. Наберіть назву компанії у пошуковій системі і довідайтеся, що про неї пишуть в електронних ЗМІ, на блогах й форумах.

Займіться самопідготовкою

Підготуйте невелику розповідь про себе. Будуйте промову в руслі майбутньої вакансії. Орієнтуйтеся на отримані про компанію відомості. Продумайте, як відповідатимете на підступні питання рекрутерів.

Гарненько порийтеся в пам'яті і підготуйте декілька яскравих історій з вашого професійного минулого: працедавців часто цікавлять конкретні приклади того, як ви дієте в реальних ситуаціях. Будьте готові до того, що попросять повідати не лише про успіхи, але і про невдачі. Кожну історію треба зуміти розповісти впродовж 1-3 хвилин, тривалі детальні розповіді будуть недоречні. В ході розмови підкресліть, які професійні навички використовували при вирішенні завдання, чому навчилися, яку користь змогли принести компанії.

Пам'ятайте, що при відповіді на запитання має значення не лише те, що ви говорите, але і як. Досвідчені рекрутери оцінюють особисті якості кандидатів саме на основі невербального спілкування: інтонації, міміки, жестів.

Складіть перелік питань, які потрібно задати кадровику під час співбесіди. З приводу посадових обов'язків, оформлення на роботу, випробувального терміну, зарплати, соцпакета, роботи на вихідні і свята. Запишіть усі питання, щоб у потрібний момент нічого не забути.

Зберіть комплект документів, які треба мати при собі. Заздалегідь уточніть у фахівця з підбору персоналу, що він має побачити. Одним буває досить паспорту, інші вимагають повний набір:

- документ, що засвідчує особу;
- резюме;
- трудову книжку;
- диплом про освіту;
- премії, сертифікати, нагороди;
- рекомендаційні листи;
- портфоліо.

Передивіться гардероб

Заздалегідь підготуйте одяг, в якому відправитеся на співбесіду. Головна порада: вибираючи вбрання, орієнтуйтеся на особливості майбутньої роботи і прийнятий в компанії стиль (про нього можна довідатися у офіс-менеджера).

Психологи рекомендують одягатися строго, але не занадто закрито. Найвідповідніші кольори - відтінки сірого, коричневого, а також темно-синього, при можливості краще виключити чорний, червоний і зелений.

У будь-яку пору року під забороною: міні-спідниці, майки і сорочки, які навіть частково відкривають живіт, спину або груди. Не підійде і одяг у підкреслено спортивному стилі: на інтерв'ю не місце потертим джинсам, майкам з написами, кросовкам й пляжним ляпанцям. Інша крайність - одяг з рюшами, воланами.

Це цікаво:

Колишній директор служби працевлаштування Північно-західного університету (Бостон, США) Ф.С. Ендікот проаналізував головні причини, з яких у США найчастіше відмовляють кандидатам. На першому місці виявився "Жалюгідний зовнішній вигляд", на другому - "Манери всезнайки", на третьому - "невміння висловлюватися: слабкий голос, погана дикція, помилки". І тільки на двадцять дев'ятому (!) - "Мало знань за фахом".

Усі, звичайно, розуміють, що зовнішній вигляд - не найголовніше в працівнику, але все таки перед співбесідою слід ретельно привести себе до ладу. На жаль, поки що зустрічаються на світі люди, зовнішній вигляд яких стає нездоланною перешкодою при працевлаштуванні. Це зім'яті, плямисті від бруду претенденти-нечепури. У їх нестрункі ряди часто потрапляють кандидати з недоглянутими руками і нігтями. Їм, звичайно, слід згадати відоме гасло "Хай живе мило запашне і рушник пухнастий"! хоч би перед співбесідою. Наприклад у кадрових агентствах одразу відмовляють секретарям без манікюру, адже їх руки - це перше, що бачить відвідувач. До майбутніх операторів ПК трохи більше лояльності: їх спочатку відправляють зробити манікюр, а потім запрошують на повторну співбесіду.

До речі, буває і так, що йшов на співбесіду з голочки, і раптом калюжа, проїжджаюча машина, фонтан бруду. Це не смертельно. Просто на початку зустрічі коротко поясніть, що сталося. У такій ситуації опинявся кожен, і ваші забруднені брюки, швидше за все, викличуть співчуття, а не осуд.

Потурбуйтеся про дрібниці

Заздалегідь детально з'ясуєте у офіс-менеджера, як дістатися до офісу і потрапити в нього, щоб в останню мить не кидатися по провулках у пошуках потрібної будівлі і не ломитися крізь кордон охоронців, що наполегливо вимагають пропуск.

У день співбесіди сплануйте час так, щоб з'явитися в офісі за 10-15 хвилин до початку. Змилені претенденти, що вбігають в кабінет із запізненням на півгодини, украй дратують рекрутерів в агентствах. Кадровики в компаніях теж їх не особливо вітають. Але якщо сталося, що ви все-таки спізнюєтеся, обов'язково подзвоните і попередьте.

Запам'ятаєте ім'я і посаду людини, на співбесіду до якої ви йдете. Просто узяти з собою записку з ім'ям недостатньо. Людина, що порпається в кишенях зі словами: "Я прийшов на співбесіду... з цим... як його там... хвилинку" не справляє враження надійного співробітника.

І ось що. Заходячи в офіс, де проходитиме співбесіду, не забудьте вимкнути звук мобільника. Навряд чи співробітникові з підбору персоналу припаде до душі пронизлива трель дзвінка в середині розмови. Та і телефонних переговорів зі знайомими під час співбесіди краще не передбачати. Але якщо є гостра необхідність бути на зв'язку (допустимо, якісь проблеми в сім'ї), необхідно попередити інтерв'юєра зазделегідь.

Прислухайтеся до досвіду бувалих

Відвідуючи блоги і форуми з працевлаштування, зверніть увагу на декілька порад, якими претенденти діляться один з одним. Хоч ці рекомендації і здаються на перший погляд смішними, в них є розумне зерно.

- Не пийте алкогольних напоїв напередодні співбесіди, навіть в невеликих дозах. Наступного дня концентрація уваги буде значно гірша, та і "посталкогольний" аромат, хоч і легкий, може насторожити кадровика.

- Перед співбесідою не пийте багато чаю, кави або води. Були випадки, коли схвильовані претенденти безуспішно бігали по офісу у пошуках туалету, а звернутися за допомогою було незручно або ні до кого.

- Добре виспиться перед тим, як йти на інтерв'ю. Напівсонний стан точно не додасть бадьорості і упевненості в собі.

І остання, дуже важлива порада

Співбесіда - це не бій за життя і не смертельно небезпечний трюк. Це усього лише зустріч з людиною, яка, можливо, стане майбутнім колегою. А може і не стане, але тоді знайдеться хтось інший.

Переглядів: 1943 | Додав: Pavel | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]